Zamieszczone przez oldbrother
Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!
Zwiń
X
-
Jak tylko znajdę chwilkę zamierzam napisać do SAP powołując się na tą opinię Rzecznika. Kupując samochód otrzymałem auto w 100% poruszające się na gazie (oprócz rozruchu) w związku z tym moim zdaniem mogę nie wyrazić zgody na zmianę oprogramowania, ewentualnie mogą podnieść mi wersję softu ale wyłączając dotryski i przełączanie powyżej x obrotów. A jeśli na to SAP odpisze negatywnie może faktycznie ktoś powinien do UOKIK napisać, najpierw ze sprężynami pojechali teraz z LPG.
-
-
Zobacz jak to wygląda w oryginale w O2 FL - LPG na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=C6SMhAYpjN8 2 minuta 32 sekund , wspornik jest dokręcony do uchwytu wtórnej pompy pneumatycznej , jest z takim nadrukiem VW- audi i jest już gotowy otwór dla śruby w tym wsporniku ,znajduje się on zaraz przed kolektorem ssącym .Zamieszczone przez leonnCzy ja dobrze rozumiem, że ten wspornik JNV201393C ma być przykręcony śrubą nr.31 do tej blachy nad alternatorem, do której mkania777 przykręcił dodatkowy płaskownik? To chyba i długość wężyków będzie inna.
Uchwyt od alternatora zostaje po lewej stronie i nic do niego się już nie przykręca .
Co do wężyków to będą zdecydowanie krótsze .
Komentarz
-
-
Zgadzam sie z Tobą.Zamieszczone przez NortheuszKlejenie wtrysków to nie tylko kwestia przebiegu. Zależy to również od samych wtrysków, jakości LPG jak i kilku innych czynników. Nowe wtryski również potrafią się zaklejać, a szczególnie jest to widoczne przy niskich temperaturach. Nie zmienia to faktu, że LR dało dooopy, a Skoda tylko przytakuje temu wszystkiemu. Takich instalek jest dużo, więc na akcję serwisową nie ma co liczyć. Najlepiej wymontować tego ulepa spod maski, wstawić jakąś prawdziwą instalację i zapomnieć o temacieZamieszczone przez yunior81to opcje tą powinno sie włączyć min. po 60-70 tys. km jężeli właściciel samochodu zauwazy że wtryski sie kleją
Moim zdaniem klejenie sie wtrysków zależy głownie od jakości gazu. Jakość wtryskiwaczy jest dla mnie na drugim planie z uwagi na to ze to loteria, biorąc pod uwage nawet Keihin'y.
Jednak czepianie się nie pionowo umieszczonych Med'ów nie jest rozwiazaniem problemu ich wczesnego "zużycia".
Ja bym szukał przyczyny m.in. w opcji podgrzewania wtryskiwaczy. LR potrzebuje na przejscie na LPG i tak sporo PB więc wtryskiwacze powinny wytrzymac dużo dłużej niż przewiduje producent.
A kolejną sprawą jest to że najlepszym sposobem pozbycia sie problemuz LR jest usunięcie tej instalacji i zamontowanie normalnie działającej Instalacji LPG.
Niestety ale tanio zawsze wychodzi drogo.
Komentarz
-
-
Wojtenio, tak, ale ten wspornik jest do silnika CHGA, a nie do BSE, bo w CHGA jest inny kolektor ssący, niż w BSE i do naszych BSE ten wspornik nie podejdzie, bo z drugiej strony listwa jest przykręcona do kolektora ssącego. Kolega kaskader dokładne zjęcia wrzucił http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0Zamieszczone przez WojtenioZobacz jak to wygląda w oryginale w O2 FL - LPG
A ta instalacja z filmu nie była montowana na taśmie produkcyjnej w fabryce, tylko dokładana poza fabryka. Oryginalny wskaźnik i przełącznik Lpg jest/był montowany tak jak w tym VW Caddy, tu jest instukcja do Ori Lpg w Octavii https://mediaportal.skoda-auto.com/r...upplement.pdf?
Komentarz
-
-
Masz rację , faktycznie jest różnica w kolektorach w tym nadlewie ( sprawdzałem w ETCE i są inne numery kolektorów do BSE i CHGA ) . Przeoczyłem ten istotny szczegół
ops: , u nas jest jeszcze dodatkowy nadlew do mocowania osłony ale on nie powinien przeszkadzać .
Wspornik pompy jest dość stabilny by do niego się dokręcić , na pewno będzie to lepsze rozwiązanie jak te stosowane przez LR .
Dzisiaj robię podejście i robię wspornik samemu , jak wszystko wypali wrzucę foty .
A w tym filmiku to gównie chodziło mi o montaż listwy bo tam wygląda na mocowanie oryginalne tylko spaprali włącznik do gazu bo w ORI jest na konsoli centralnej obok kontrolki wyłączenia airbagu no i nic nie wspominają o liczniku .
Ale to daje do myślenia że można tak zamontować listwę wtryskiwaczy jak oryginał .
Komentarz
-
-
Hmmm moi drodzy ... Tak czytam Wasze przeboje i nie bardzo wiem co myśleć. U siebie mam LR montowane w ASO w 2007r., wtryskiwacze zamontowane poziomo (nie kolidują z pokrywą silnika) i .... przez 6 lat i prawie 100.000 km przebiegu zero problemów z tą instalacją. Z ciekawości muszę poszperać w papierzyskach jakie wtryskiwacze mi zamontowali, może ta wiedza jakoś mój przypadek
wyjaśni.
P.S. Jest też taka możliwość, że przy takim przebiegu jak u mnie zaraz zaczną się jakieś hece (tfu, tfu
), niemniej jest to 100 tysia przebiegu bezawaryjnego, a nie kilkanaście/dziesiąt jak co u poniektórych :roll: Może LR wdrożyło w międzyczasie jakowyś program oszczędnościowy :?: - w końcu te instalki za 1 pln jakoś trzeba było sfinansować :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Właśnie jestem po kolejnej rozmowie z serwisem ASO i mam następne niezbyt pomyślne "rewelacje" odnośnie tej pracy na LPG z nowym softwarem... Te wspominane wcześniej graniczne obroty przy których jest dotrysk lub calkowite przejście na PB to nie jedyny warunek :evil:
Otóż jeśli obciążenie silnika przekroczy 3/4 maksymalnej mocy (nie wiem czy dobrze zrozumiałem) to komputer też przełączy się na całkowite zasilanie benzyną!!! To np w przypadku podjazdu pod górkę, z załadowanym autem - jeśli komputer stwierdzi że silnik nie daje rady na LPG + ew.7% benzyny to ładuje samą benzynę!!! Czyli to przejście na PB może w praktyce w zależności od warunków odbywać się też znacznie poniżej 4200 obr/min...
Do doopy z taką jazdą.
Na pocieszenie stwierdzam że przez kolejne 2000 km benzyny zniknęło tyle co nic (6-7 litrów - tankowałem pod korek) ale starałem się nie przekraczać 4000 obr/min...
ops:
Tak więc to zużycie benzyny nie jest jakieś tragiczne - jakby mi zniknęło z 15 litrów to by było do bani... LPG średnio pali w granicach 9-10 l/100 (75% trasa, reszta miasto)
Komentarz
-
-
Ostatnio odbyłem rozmowę z fachowcem od instalacji landi renzo i powiedział że najczęstrzą przyczyną padających wtryskiwaczy med jest:
1 spadki napięć w instalcji elektrycznej samochodu
2 filtry fazy lotnej (najlepiej zakładać filtry z włókna szklanego)
3 gaz jakim jest tankowany samochód.
4 temperatura przełączania tzn na czujniku jest 40 stopni a na reduktorze jest około 30 a temperatura gazu jest jeszcze niższa.
W nowym sofcie można ustawić przejście na gaz na 25 stopni
[ Dodano: Pią 10 Maj, 13 15:49 ]
I oczywiście sposób montażu wtryskiwaczy w pionie sprawują się najlepiej i najdłużej pracują bezawaryjnie.
Komentarz
-
-
wystarczy spr czy w tym nowym sofcie jest takie ustawienie i tyle. watpie zeby takie parametry dolozyli. w moim jest tylko dotrysk ale przeglad mialem w styczniu i jeszcze nic mi nie nagrzebali. nastepny bedzie pewniena koniec wakacji to zobaczymy co wykombinuja. cieszy mnie to ze moge sobie sam poprawic i miec ich gdzies.
jak ktos chce to w wawie moge poprawic ASO i wrocic na jazde bez dotrysku. jak ktos ma kabel i nowy soft LR to niech wrzuci screeny z ustawien.
Komentarz
-
-
Efekt dzisiejszego modzenia , listwa stoi już w pionie i zero drgań , przeróbka to zwykły kawałek kątownika o długości 10-11 cm i grubości 2- 2.5 mm a w nim 4 otwory o średnicy 6 mm , potem nawiercenie 2 otworów we wsporniku pompy i gotowe . Dla estetyki można pomalować , długość przewodów gazowych na razie zostawiłem tą samą i można wykorzystać wszystkie śruby z uchwytu LR . Instalacja listwy bez przeróbek długości przewodów w zupełności wystarczają .
W sumie z przeróbki jestem zadowolony
i estetycznie lepiej wygląda . Odległość od wtrysków a raczej czujnika w listwie tego po lewej stronie przy zamkniętej masce to ponad 5 cm , specjalnie wyciągałem reflektor by zobaczyć czy listwa nie dotyka maski
.


Potem robimy nowy wspornik z kątownika ( ja akurat miałem taki ) , i pamiętać o nawierceniu otworów na jednej i drugiej płaszczyźnie kątownika które będą służyć do przykręcenia obudowy wtryskiwaczy i całego kątownika do wspornika pompy .



Załączone pliki
Komentarz
-
-
Wojtenio ładnie to wygląda. Mnie tylko niepokoją (tak na oko) przeprowadzone blisko od strony silnika kable elektryczne do wtryskiwaczy. Nie będą się one nagrzewać/topić? Jaka jest ich odległość od kolektorów? Może jakaś fotka z boku? Nie mniej pokażę to zdjęcie w ASO żeby zobaczyli że się tak da zrobić...
Komentarz
-
-
Inne materiały teraz są użyte do produkcji. Przypuszczam że z tylnym zawieszeniem tez nie masz problemu :wink:Zamieszczone przez tomekjmoplTak czytam Wasze przeboje i nie bardzo wiem co myśleć. U siebie mam LR montowane w ASO w 2007r., wtryskiwacze zamontowane poziomo (nie kolidują z pokrywą silnika) i .... przez 6 lat i prawie 100.000 km przebiegu zero problemów z tą instalacją.
Wojtenio, ładnie to wykombinowałeś
Obowiązkowo kable z przodu i pościskaj je opaskami, a pod filterek nie zapomnij coś podłożyć, żeby Ci się nie przetarł :wink:Zamieszczone przez WojtenioEwentualnie można przekręcić wtryski o 180 stopni i wtyczki będą z przodu
Komentarz
-
-
Przewody już spięte opaskami i teraz jest ekstra i zostawiam je z takim ustawieniem jak obecnie , a filterek jest 1 cm nad pompą i do niczego nie dotyka wiec też go nie ruszam ( na foto za bardzo tego nie widać )
.
Maicroft masz jak najbardziej rację dawanie dodatkowych peszeli to by była lekka przesada , wystarczy to co jest . W końcu aż takich temperatur to tam nie ma .
Komentarz
-
-
Kenu, a co tu kminić?Zamieszczone przez KenuCzytam wątek i tak sobie kminię...
Czy jest taka opcja, żeby przegląd gwarancyjny instalacji gazowej wykonała ASO Landi Renzo?
. Jedziesz do dobrego serwisu LPG zaraz po wizycie w ASO, żeby pozamiatali bajzel i tyle. Wiem, że to kosztuje dodatkową kasę, ale masz spokój, że wszystkie cuda przemycone do instalacji LPG za Twoimi plecami nie będą Cię "uszczęśliwiały" podczas codziennej eksploatacji.
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
No ale ja pytam czy można zamiast do Szkody jechać na przegląd do LR. :PZamieszczone przez NortheuszKenu, a co tu kminić?
. Jedziesz do dobrego serwisu LPG zaraz po wizycie w ASO, żeby pozamiatali bajzel i tyle. Wiem, że to kosztuje dodatkową kasę, ale masz spokój, że wszystkie cuda przemycone do instalacji LPG za Twoimi plecami nie będą Cię "uszczęśliwiały" podczas codziennej eksploatacji.
Komentarz
-
-
Odpowie Tobie na to pytanie. Oczywiście, że ma inne sprężyny fabrycznie. Suto ma inną wagę z instalacją LPG i aby zawieszenie wytrzymało musi dostać sprężyny o innej klasie resorowania.Zamieszczone przez leonn...Inne materiały teraz są użyte do produkcji. Przypuszczam że z tylnym zawieszeniem tez nie masz problemu :wink: ...Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
A co możesz zrobić - napisałem do rzecznika lokalnego, po jego odpowiedzi do centralnego UOKiKU, do Turbokamery, Auto Świata i Motoru... W środę będę w ASO osobiście to spróbuję wybadać jak oni reagują na takie ostrzejsze postawienie sprawy ale wątpię abym coś wskurał. Jak pisał Tatra (6-ta zakładka wątku - ostatni post) zwracając się do SAP Skody - dostał odpowiedź że wszystko jest cacy i oni nie widzą problemu... :evil:Zamieszczone przez seba.79No dobra ale skoro Rzecznik Konsumentów mówi o niezgodnosci towaru z umowa to co robimy??
Im więcej ludzi się o tym dowie i zacznie wyrażać swoje oburzenie, im większy "smród" się zrobi wokół reputacji Skody oraz tym jak traktuje swoich klientów tym lepiej. Jak im słupki sprzedaży jeszcze gwałtowniej zaczną spadać i media staną się niepszychylne siejąc ferment wokół tej i innych ich wpadek to może zmienią swoją politykę, będą wymieniać te wtryskiwacze albo przynajmniej poczuwać się do partycypowania w kosztach ich wymiany po okresie gwarancji... Nie wiem... Jak ktoś ma lepszy pomysł to niech napisze.
Komentarz
-
-
oldbrother czytałem twój opis na stronie Turbo Kamery ,tylko jestem ciekawy czy zajmą się tą sprawą. Byłoby dobrze aby chcieli zrobić o tym program. Ja ostatnio pojeździłem trochę skodziną i powiem wam że to nowe oprogramowanie to jest nieporozumienie. Żeby jeździć na gazie to musiałbym nawet na autostradzie jeździć tylko 90km/h. Bo wszystko powyżej to LPG+PB lub PB. Chłopaki dajcie namiar na dobrego fachowca od LPG z okolic Katowic i w dupie mam ich gwarancję, jadę niech to poustawia tak jak ma być,bo nie mam zamiaru dokładać do interesu.
Komentarz
-


Komentarz