Zamieszczone przez oldbrother
Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!
Zwiń
X
-
-
-
Zamieszczone przez leonnCzy ja dobrze rozumiem, że ten wspornik JNV201393C ma być przykręcony śrubą nr.31 do tej blachy nad alternatorem, do której mkania777 przykręcił dodatkowy płaskownik? To chyba i długość wężyków będzie inna.
Uchwyt od alternatora zostaje po lewej stronie i nic do niego się już nie przykręca .
Co do wężyków to będą zdecydowanie krótsze .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszZamieszczone przez yunior81to opcje tą powinno sie włączyć min. po 60-70 tys. km jężeli właściciel samochodu zauwazy że wtryski sie kleją
Moim zdaniem klejenie sie wtrysków zależy głownie od jakości gazu. Jakość wtryskiwaczy jest dla mnie na drugim planie z uwagi na to ze to loteria, biorąc pod uwage nawet Keihin'y.
Jednak czepianie się nie pionowo umieszczonych Med'ów nie jest rozwiazaniem problemu ich wczesnego "zużycia".
Ja bym szukał przyczyny m.in. w opcji podgrzewania wtryskiwaczy. LR potrzebuje na przejscie na LPG i tak sporo PB więc wtryskiwacze powinny wytrzymac dużo dłużej niż przewiduje producent.
A kolejną sprawą jest to że najlepszym sposobem pozbycia sie problemuz LR jest usunięcie tej instalacji i zamontowanie normalnie działającej Instalacji LPG.
Niestety ale tanio zawsze wychodzi drogo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtenioZobacz jak to wygląda w oryginale w O2 FL - LPG
A ta instalacja z filmu nie była montowana na taśmie produkcyjnej w fabryce, tylko dokładana poza fabryka. Oryginalny wskaźnik i przełącznik Lpg jest/był montowany tak jak w tym VW Caddy, tu jest instukcja do Ori Lpg w Octavii https://mediaportal.skoda-auto.com/r...upplement.pdf?
Komentarz
-
-
Masz rację , faktycznie jest różnica w kolektorach w tym nadlewie ( sprawdzałem w ETCE i są inne numery kolektorów do BSE i CHGA ) . Przeoczyłem ten istotny szczegół ops: , u nas jest jeszcze dodatkowy nadlew do mocowania osłony ale on nie powinien przeszkadzać .
Wspornik pompy jest dość stabilny by do niego się dokręcić , na pewno będzie to lepsze rozwiązanie jak te stosowane przez LR .
Dzisiaj robię podejście i robię wspornik samemu , jak wszystko wypali wrzucę foty .
A w tym filmiku to gównie chodziło mi o montaż listwy bo tam wygląda na mocowanie oryginalne tylko spaprali włącznik do gazu bo w ORI jest na konsoli centralnej obok kontrolki wyłączenia airbagu no i nic nie wspominają o liczniku .
Ale to daje do myślenia że można tak zamontować listwę wtryskiwaczy jak oryginał .
Komentarz
-
-
Hmmm moi drodzy ... Tak czytam Wasze przeboje i nie bardzo wiem co myśleć. U siebie mam LR montowane w ASO w 2007r., wtryskiwacze zamontowane poziomo (nie kolidują z pokrywą silnika) i .... przez 6 lat i prawie 100.000 km przebiegu zero problemów z tą instalacją. Z ciekawości muszę poszperać w papierzyskach jakie wtryskiwacze mi zamontowali, może ta wiedza jakoś mój przypadek wyjaśni.
P.S. Jest też taka możliwość, że przy takim przebiegu jak u mnie zaraz zaczną się jakieś hece (tfu, tfu ), niemniej jest to 100 tysia przebiegu bezawaryjnego, a nie kilkanaście/dziesiąt jak co u poniektórych :roll: Może LR wdrożyło w międzyczasie jakowyś program oszczędnościowy :?: - w końcu te instalki za 1 pln jakoś trzeba było sfinansować :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Właśnie jestem po kolejnej rozmowie z serwisem ASO i mam następne niezbyt pomyślne "rewelacje" odnośnie tej pracy na LPG z nowym softwarem... Te wspominane wcześniej graniczne obroty przy których jest dotrysk lub calkowite przejście na PB to nie jedyny warunek :evil:
Otóż jeśli obciążenie silnika przekroczy 3/4 maksymalnej mocy (nie wiem czy dobrze zrozumiałem) to komputer też przełączy się na całkowite zasilanie benzyną!!! To np w przypadku podjazdu pod górkę, z załadowanym autem - jeśli komputer stwierdzi że silnik nie daje rady na LPG + ew.7% benzyny to ładuje samą benzynę!!! Czyli to przejście na PB może w praktyce w zależności od warunków odbywać się też znacznie poniżej 4200 obr/min...
Do doopy z taką jazdą.
Na pocieszenie stwierdzam że przez kolejne 2000 km benzyny zniknęło tyle co nic (6-7 litrów - tankowałem pod korek) ale starałem się nie przekraczać 4000 obr/min... ops:
Tak więc to zużycie benzyny nie jest jakieś tragiczne - jakby mi zniknęło z 15 litrów to by było do bani... LPG średnio pali w granicach 9-10 l/100 (75% trasa, reszta miasto)
Komentarz
-
-
Ostatnio odbyłem rozmowę z fachowcem od instalacji landi renzo i powiedział że najczęstrzą przyczyną padających wtryskiwaczy med jest:
1 spadki napięć w instalcji elektrycznej samochodu
2 filtry fazy lotnej (najlepiej zakładać filtry z włókna szklanego)
3 gaz jakim jest tankowany samochód.
4 temperatura przełączania tzn na czujniku jest 40 stopni a na reduktorze jest około 30 a temperatura gazu jest jeszcze niższa.
W nowym sofcie można ustawić przejście na gaz na 25 stopni
[ Dodano: Pią 10 Maj, 13 15:49 ]
I oczywiście sposób montażu wtryskiwaczy w pionie sprawują się najlepiej i najdłużej pracują bezawaryjnie.
Komentarz
-
-
wystarczy spr czy w tym nowym sofcie jest takie ustawienie i tyle. watpie zeby takie parametry dolozyli. w moim jest tylko dotrysk ale przeglad mialem w styczniu i jeszcze nic mi nie nagrzebali. nastepny bedzie pewniena koniec wakacji to zobaczymy co wykombinuja. cieszy mnie to ze moge sobie sam poprawic i miec ich gdzies.
jak ktos chce to w wawie moge poprawic ASO i wrocic na jazde bez dotrysku. jak ktos ma kabel i nowy soft LR to niech wrzuci screeny z ustawien.
Komentarz
-
-
Efekt dzisiejszego modzenia , listwa stoi już w pionie i zero drgań , przeróbka to zwykły kawałek kątownika o długości 10-11 cm i grubości 2- 2.5 mm a w nim 4 otwory o średnicy 6 mm , potem nawiercenie 2 otworów we wsporniku pompy i gotowe . Dla estetyki można pomalować , długość przewodów gazowych na razie zostawiłem tą samą i można wykorzystać wszystkie śruby z uchwytu LR . Instalacja listwy bez przeróbek długości przewodów w zupełności wystarczają .
W sumie z przeróbki jestem zadowolony i estetycznie lepiej wygląda . Odległość od wtrysków a raczej czujnika w listwie tego po lewej stronie przy zamkniętej masce to ponad 5 cm , specjalnie wyciągałem reflektor by zobaczyć czy listwa nie dotyka maski .
Potem robimy nowy wspornik z kątownika ( ja akurat miałem taki ) , i pamiętać o nawierceniu otworów na jednej i drugiej płaszczyźnie kątownika które będą służyć do przykręcenia obudowy wtryskiwaczy i całego kątownika do wspornika pompy .
Załączone pliki
Komentarz
-
-
Wojtenio ładnie to wygląda. Mnie tylko niepokoją (tak na oko) przeprowadzone blisko od strony silnika kable elektryczne do wtryskiwaczy. Nie będą się one nagrzewać/topić? Jaka jest ich odległość od kolektorów? Może jakaś fotka z boku? Nie mniej pokażę to zdjęcie w ASO żeby zobaczyli że się tak da zrobić...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekjmoplTak czytam Wasze przeboje i nie bardzo wiem co myśleć. U siebie mam LR montowane w ASO w 2007r., wtryskiwacze zamontowane poziomo (nie kolidują z pokrywą silnika) i .... przez 6 lat i prawie 100.000 km przebiegu zero problemów z tą instalacją.
Wojtenio, ładnie to wykombinowałeś
Zamieszczone przez WojtenioEwentualnie można przekręcić wtryski o 180 stopni i wtyczki będą z przodu
Komentarz
-
-
Przewody już spięte opaskami i teraz jest ekstra i zostawiam je z takim ustawieniem jak obecnie , a filterek jest 1 cm nad pompą i do niczego nie dotyka wiec też go nie ruszam ( na foto za bardzo tego nie widać ) .
Maicroft masz jak najbardziej rację dawanie dodatkowych peszeli to by była lekka przesada , wystarczy to co jest . W końcu aż takich temperatur to tam nie ma .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KenuCzytam wątek i tak sobie kminię...
Czy jest taka opcja, żeby przegląd gwarancyjny instalacji gazowej wykonała ASO Landi Renzo?Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez NortheuszKenu, a co tu kminić? . Jedziesz do dobrego serwisu LPG zaraz po wizycie w ASO, żeby pozamiatali bajzel i tyle. Wiem, że to kosztuje dodatkową kasę, ale masz spokój, że wszystkie cuda przemycone do instalacji LPG za Twoimi plecami nie będą Cię "uszczęśliwiały" podczas codziennej eksploatacji.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn...Inne materiały teraz są użyte do produkcji. Przypuszczam że z tylnym zawieszeniem tez nie masz problemu :wink: ...Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez seba.79No dobra ale skoro Rzecznik Konsumentów mówi o niezgodnosci towaru z umowa to co robimy??
Im więcej ludzi się o tym dowie i zacznie wyrażać swoje oburzenie, im większy "smród" się zrobi wokół reputacji Skody oraz tym jak traktuje swoich klientów tym lepiej. Jak im słupki sprzedaży jeszcze gwałtowniej zaczną spadać i media staną się niepszychylne siejąc ferment wokół tej i innych ich wpadek to może zmienią swoją politykę, będą wymieniać te wtryskiwacze albo przynajmniej poczuwać się do partycypowania w kosztach ich wymiany po okresie gwarancji... Nie wiem... Jak ktoś ma lepszy pomysł to niech napisze.
Komentarz
-
-
oldbrother czytałem twój opis na stronie Turbo Kamery ,tylko jestem ciekawy czy zajmą się tą sprawą. Byłoby dobrze aby chcieli zrobić o tym program. Ja ostatnio pojeździłem trochę skodziną i powiem wam że to nowe oprogramowanie to jest nieporozumienie. Żeby jeździć na gazie to musiałbym nawet na autostradzie jeździć tylko 90km/h. Bo wszystko powyżej to LPG+PB lub PB. Chłopaki dajcie namiar na dobrego fachowca od LPG z okolic Katowic i w dupie mam ich gwarancję, jadę niech to poustawia tak jak ma być,bo nie mam zamiaru dokładać do interesu.
Komentarz
-
Komentarz